Sterownik kierownicy - czy załapie multifunkcję i tempomat

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • alkeicam
    Classic
    • 2011
    • 17

    Sterownik kierownicy - czy załapie multifunkcję i tempomat

    Zamieszczone przez Pidziek
    elemenateur napisał/a:

    Dzida napisał/a:
    elemenateur napisał/a:
    a ja myślałem że tylko półsyntetyki i minerały wylatują z gliwic , a xtle i gt1 to mannheim

    Tak twierdzą sprzedawcy z którymi mieli kontakt ludzie od Nas z forum, a że każda pliszka swój ogonek chwali. . .

    czyli oszukują...to do dupy Ci powiem... ale taki nasz kraj, codziennie się o tym przekonuje.



    Zanim zamieścisz jakiś kąsliwy (kolejny raz post nie wiem dlaczego) zadzwoń do Gliwic zapytaj gdzie produkują w jakiej blendowni XTL-a a później pisz swoje rewelacje.
    Ja nigdy nie napisałem na tym forum że ktoś kogoś oszukuje a mam wrażenie że to jednak post pod moim adresem.
    Wystawiasz sobie tym samym świadectwo.
    Zanim napiszesz słowo "oszukuje" zastanów się dwa razy czy ktoś drugi Ci publicznie takiej przypinki nie przyklei kiedyś bez uzasadnienia...
    Ja sobie nie przypominam w każdym razie abym komuś pisał że GT1 jest robiony w Manheim.
    Jest to nie fair ....


    Dla ciekawych , trwaja adaptacje do nowej linii XTL 5W40 w Gliwicach .
    GT1 jest robiony w Gliwicach i nikt nigdy nie pisał że w Niemczech, a czy to źle że w Polsce ...?
    I nie dlatego aby robić coś gorzej ale ...taniej z pominieciem importu .
    Olej bedzie spełniał takie same specyfikacje, normy w tym jakościowe jak ten z Niemieckiej blendowni.

    nie było to przypinane do Ciebie Pidźku drogi ale


    oto Twój post

    neck99 napisał/a:
    Pidziek, Żebyś nie brał sobie tego do siebie. ja po prostu nie wieże w to, że te środki mogą coś popsuć. Ich działanie jest takie ze maja zmniejszać tarcie i tylko tyle. Tak ze powinny polepszyć sprawność silnika a nie go uszkadzać


    "
    Dobra w jak to działa tak jakby ktos miał to wytłumaczyć komuś kto nie ma styczności z tematem trybologi.
    Osadza się coś na metalowych elemetach silnika czy jakoś inaczej ?

    podam pewien przyklad panowie z naszego podwórka i jednego z lepszych modyfikatorów tarcia czyli moS2.
    W Polsce blenduje sie olej CFE 10W-40 w Gliwicach w Fuchs notabene doskonały olej !
    Ale juz nie da się tego robić z 5W-40 który jest dostępny w Niemczech bo technologia u nas nie pozwala na uzyskanie jednorodnej mieszaniny.

    To jest profesjonalizm.

    Ale sa ludzie którzy sprzedaja buteleczki które wlewa się do byle jakiego oleju i tak na okko do silnika w przeswiadczeniu że wszystko bedzie OK.
    Tak ale juz w przypadku oleju choćby bardziej syntetycznego (np. min. 50% PAO, estrów) dodanie Mos2 czy innego modyfikatora spowoduje że mieszanina nie bedzie jednorodna i wogóle nie mieszalna !

    Zapytajcie kogoś z blendowni z jakimi trudnościami borykaja się inżynierowie aby wymieszac syntetyczne bazy z różnymi dodatkami antyzużyciowymi, modyfikatorami.
    O ile w przypadku minerałów i klasycznych HC te proces jest mniej uciążliwuy to o tyle w przypadku olejów bardziej zaawansowanych proces wymaga specjalistycznej linii, i procesu.

    A tutaj proszę na allegro i nie tylko sprzedaje się tyle specyfików ktore wystarczy wlac do oleju....
    A ja się pytam czy ktos robił badanie oleju czy taka mieszanina tworzy jednorodny sklad bo jest wiele przesłanek że robienie takiego koktailu w silniku nie daje nic dobrego wręcz przeciwnie.
    Jesli ktoś mi zagwarantuje że po wlaniu takiego specyfika uzyskam jednorodną mieszaninę (jednakowa zawartość dodatku na 1dm/3 nie ważne w ktorym miejscu pobrany) to mogę to przetesować."

    wytluszczony tam autorsko przez Ciebie.

    post oczywiście z tego tematu w którym teraz rozmawiamy.



    Pozdrawiam Cię Pidźku.
    Ps. Szanuję Ciebie za Twoją wiedzę.

    Swoją drogą ktoś mi powie dlaczego Fuchs o którym rozmawiamy sobie z Pidźiem , który myślałem do wczoraj że jest rozlewany w DE bo tak wyczytałem jest pomimo:
    - przepisów akcyzowych na terenie DE
    - rozlewania go na terenie PL więc dodatkowego frachtu

    zdecydowanie tańszy w DE i mimo to średnio lubiany niż w PL?
  • _JJ_
    Drive
    • 2010
    • 69
    • Octavia III combi (5E5)

    #2
    Sterownik kierownicy - czy załapie multifunkcję i tempomat

    Hej,
    Wczoraj kolega z OCP podpiął się VCDSem do mojego szkodnika i wiem, że sterownik kierownicy jest:

    Adres 16: Ko3o kierownicy (J527) Plik etykiet: 5K0-953-569.clb
    Oznaczenie elementu SW: 5K0 953 521 AN HW: 5K0 953 569
    Komponent: LENKS.MODUL 009 0136
    Weryfikacja: FF010038 Numer seryjny: 20100917200353
    Kodowanie: 5880040000
    Kod serwisu: WSC 73430 790 00000
    Zbiór danych ASAM: EV_SMLSNGVOLWS A01004
    ROD: EV_SMLSNGVOLWS_SK35.rod
    VCID: 78F4CB5272A1
    Czy jesteście w stanie mi powiedzieć czy da się na nim zakodować multifunkcję i tempomat ? Czy muszę jednak wymieniać sterownik ? Jeśli wymiana to na jaki ?

    [ Dodano: Wto 19 Kwi, 11 09:00 ]

    Z powyższego wątku wnioskuję, że hotrain ma dokładnie taki sam moduł, a wiem, że ma MF i tempomat na pokładzie. Ciągle mam jednak jeszcze wątpliwości.

    [ Dodano: Sro 20 Kwi, 11 09:54 ]
    Dalsza część inwestygacji...
    Poprosiłem więc Hotraina o jego skan z VCDS i wyszła mi mała (a może duża) różnica - u Hotraina widzę w kodzie modułu na końcu literkę B. Pytanie tylko czy to coś zmienia czy nie ? Czy muszę wymieniać moduł czy też na tym pójdzie MF i tempomat ?

    moduł u Hotraina:
    Oznaczenie elementu SW: 5K0 953 521 AT HW: 5K0 953 569 B
    Komponent: LENKS.MODUL 009 0136
    Weryfikacja: FF010039 Numer seryjny: 20101026100091
    Kodowanie: 188A140000

    moduł u mnie:
    Oznaczenie elementu SW: 5K0 953 521 AN HW: 5K0 953 569
    Komponent: LENKS.MODUL 009 0136
    Weryfikacja: FF010038 Numer seryjny: 20100917200353
    Kodowanie: 5880040000
    pzdr,
    Jacek
    -----------------
    O2 FL AMBIENTE 1.4 TSI DSG Liftback

    Komentarz

    • moskwicz
      Drive
      • 2011
      • 42

      #3
      Re: Sterownik kierownicy - czy załapie multifunkcję i tempom

      _JJ_ Sam dopiero zgłębiam temat, bo też przymierzam się do zmiany, ale z dotychczasowej analizy forum wnioskuje, że tak literka B u Hotraina ma zasadnicze znaczenie.

      Zgodnie z zestawieniem modułów na tej stronie (na samym dole) widąc, ze Hotrain ma sterownik "highline", a wiec obsługujący komputer, tempomat i kierownicę wielofunkcyjną. Natomiast Twojego serownika tam nie widze... więc nadal nie wiadomo czy Twój obsłuży kierownice i tempomat. Wiemy jednak, ze możesz wymienić na taki jak ma Hotrain i powinno być ok.
      moskwicz

      Komentarz

      • _JJ_
        Drive
        • 2010
        • 69
        • Octavia III combi (5E5)

        #4
        Tylko na stronie jaką podałeś, są 3 typy 5K0 953 569 - B, T i AA, a u mnie VCDS nie pokazał ani T, ani AA - więc co to za sterownik ?
        pzdr,
        Jacek
        -----------------
        O2 FL AMBIENTE 1.4 TSI DSG Liftback

        Komentarz

        • moskwicz
          Drive
          • 2011
          • 42

          #5
          Zamieszczone przez _JJ_
          Tylko na stronie jaką podałeś, są 3 typy 5K0 953 569 - B, T i AA, a u mnie VCDS nie pokazał ani T, ani AA - więc co to za sterownik ?
          To też napisałem, że Twojego tam nie widzę i nadal niewiele wiemy. Może gdzieś jest jakieś nowsze zestawienie...

          Natomiast przez analogie do sterowników "...549" można się domyślac, że masz sterownik "lowline".
          moskwicz

          Komentarz

          • Enriquez
            RS
            • 2009
            • 7685
            • Superb III (3V3)

            #6
            ta strona (ross-tech)jest budowana w oparciu o doświadczenia takich ludzi jak my a nie serwisu czy producenta, więc jest na niej tyle danych i takiej jakości jaką uda się ustalić producentowi kabelka i tyle. Co więcej nie jest to absolutny wyznacznik i zakupy zawsze dokonujemy na własne ryzyko. Najbezpieczniej niby podjechać do ASO i się zapytać co podejdzie, ale różnie bywa, bo przeważnie się nie da panie.
            Pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz

            • misiek^wro
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8321

              #7
              O nowsze zestawienie nie ma sie co rzucac i szukac, bo go raczej nie bedzie, conieco mozna wyluskac na poszczegolnych forach samochodowych z UK, DE itp.

              Ja bym sie pokusil o suchy "test" na sterowniku, ewentualnie podpiecie kiery i zakodowanie - to jest w miare szybka operacja, a co najwazniejsze daje 100% pewnosci.

              Mi zdjecie + zalozenie nowej kiery zajmuje jakies 5 do 10 minut, kodowanie to juz pikus, trwa minute moze dwie, bo trzeba sie pobawic nastawami.

              Ogolnie wydaje mi sie, jak nawet bez kiery sterownik zaakceptuje kodowanie, to znaczy sie ze powinno byc ok - aczkolwiek nie musi, bo wiadomo ze z tym jest roznie.

              Zastanawiajace jest dla mnie jeszcze to, czemu np u niektorych nie dziala wlasnie prawa czesc kierownicy. Ogolnie mysle, ze to jest kwestia jak przy dokladce nie zmieni sie wajchy prawej albo calego zespolonego elementu na taka bez przelacznika.

              Tudziez, moze to tez byc przyczyna zlego zakodowania. Jak wiadomo, opcji w sterowniku jest od groma, a VAS niestety w niektorych ASO to czarna magia. Przyklad kolegi xtomi, ktory juz iles tam ladnych razy probowal zmeczyc ASO o numer czesci gatewaya jaki ma u siebie w tourze, bo jest ciekaw czy radio mu zje akumulator, czy nie.

              Ja ciagle staram sie zglebiac temat, wiem ze nowe sterowniki to okolice 800 zl, ja mam pare roznych w tym CH dostepnych w okolicach 500 za nowke.

              Ciagle jeszcze kombinuje z tym aby stare auta przed FL w miare smigaly przy kierze MF z po FL'a - tj chodzi o prawa strone kiery - jest podobno czech, ktoremu trzeba cos tam wyslac i on jakos mega przerabia kabelki, czy modul, tak ze wszystko smiga w przypadku 2006 i 2007. 2008 to juz ma to w standardzie, nawet przedlift jeszcze.

              Jak bede cos wiedzial, na pewno wiedza sie podziele
              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


              Komentarz

              • Enriquez
                RS
                • 2009
                • 7685
                • Superb III (3V3)

                #8
                prawa rolka chodzi ponoć tylko z Maxi-Dotem, aczkolwiek miałem jednego kolegę, który kodował u Superbmana zakupioną kierę i rolka działała również z MFA. Ale problem w tym że przestałą działać. Wymiana manetki na zwykłą też nic nie daje.
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz

                • _JJ_
                  Drive
                  • 2010
                  • 69
                  • Octavia III combi (5E5)

                  #9
                  Ok, czyli pozostaje na spocie sprawdzić kodowanie ale na razie bez przekładki samej kierownicy. Jak sterownik załapie to już bliżej domu.
                  pzdr,
                  Jacek
                  -----------------
                  O2 FL AMBIENTE 1.4 TSI DSG Liftback

                  Komentarz

                  • moskwicz
                    Drive
                    • 2011
                    • 42

                    #10
                    Zamieszczone przez _JJ_
                    Ok, czyli pozostaje na spocie sprawdzić kodowanie ale na razie bez przekładki samej kierownicy. Jak sterownik załapie to już bliżej domu.
                    Wczoraj dowiedziałem się jaki ja mam moduł w samochodzie, który właśnie dotarł do salonu. Jest tam 5K0-953-569-H. W wątku tym już spytałem czy ktoś coś wie jak jest z obsługą multifunkcji, ale póki co brak opinii... Jeśli nic się nie dowiem to i tak podejmę próbę założenia kierownicy w ASO i zobaczymy czy się uda... Dam znać czy i co będzie działać. Przy okazji _JJ_ spróbuje spytać o twój moduł, może coś będą wiedzieć.
                    moskwicz

                    Komentarz

                    • _JJ_
                      Drive
                      • 2010
                      • 69
                      • Octavia III combi (5E5)

                      #11
                      Dzięki Moskwicz, jeśli trafisz na bardziej chętnych do rozmowy ludzi w ASO, którzy uchylą rąbka tajemnicy odnośnie mojego modułu to będę bardzo wdzięczny.
                      pzdr,
                      Jacek
                      -----------------
                      O2 FL AMBIENTE 1.4 TSI DSG Liftback

                      Komentarz

                      • misiek^wro
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8321

                        #12
                        W ASO pracuje malo "mozgow". Placa elektrykom naprawde niewielka kase, a dobrze rozgarniety elektryk sam na swoim zarobi 2x tyle bedac na swoim

                        Napisalem do Czecha czy cos wie.
                        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                        Komentarz

                        • _JJ_
                          Drive
                          • 2010
                          • 69
                          • Octavia III combi (5E5)

                          #13
                          Piszę tylko dla potomnych. Moduł musi mieć na końcu B lub H. Znalezione tutaj: http://forums.fourtitude.com/showthread.php?5191733-Retrofitting-Steering-with-MF-(Octavia-2FL-2011)&p=70041367
                          pzdr,
                          Jacek
                          -----------------
                          O2 FL AMBIENTE 1.4 TSI DSG Liftback

                          Komentarz

                          • moskwicz
                            Drive
                            • 2011
                            • 42

                            #14
                            Zamieszczone przez _JJ_
                            Piszę tylko dla potomnych. Moduł musi mieć na końcu B lub H. Znalezione tutaj: http://forums.fourtitude.com/showthread.php?5191733-Retrofitting-Steering-with-MF-(Octavia-2FL-2011)&p=70041367
                            Potwierdzam tą informację - źródlo... aplikacja do zamawiania części w ASO. Osobiście widziałem jak Pan sprawdzał i rzeczywiście moduły z końcówką B i H są to modułu obsługujące kierownice multifunkcyjną.

                            A jeszcze wracając do moich poprzednich postów, okazało się że niestety nie mam sterownika H. Sprzedawca sprawdził to w etce po vinie i ona pokazała moduł H. Już byłem w ogródku, już witałem się z gaską, a tu zonk. Zrobili mi skan vcdsem (?), z którego widziałem wydruk i okazało się, że mam w rzeczywistości moduł z końcówką C, a więc obsługujący komputer i tempomat (które posiadam), ale nie obsługujący kierownicy wielofunkcyjnej. Jutro przekładka modułu z C na H w ASO. Napiszę jakie będą rezultaty i jakie z tego wynikają wnioski dla potomnych...!

                            _JJ_ niestety Twój moduł, czyli bez literki na końcu też nie pasi. Ale to już wiesz...
                            moskwicz

                            Komentarz

                            • maxpaynemm
                              RS
                              • 2008
                              • 1764
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              A jeszcze wracając do moich poprzednich postów, okazało się że niestety nie mam sterownika H. Sprzedawca sprawdził to w etce po vinie i ona pokazała moduł H. Już byłem w ogródku, już witałem się z gaską, a tu zonk.


                              moskwicz, z tego co mi wiadomo to fabryka raczej nie robi klientom takich niespodzianek, żeby wkładać od razu moduły obsługujące "wszystko" zawsze dają wystarczające minimum
                              Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                              Spalanie - Motostat.pl

                              Komentarz

                              • moskwicz
                                Drive
                                • 2011
                                • 42

                                #16
                                Zamieszczone przez maxpaynemm
                                moskwicz, z tego co mi wiadomo to fabryka raczej nie robi klientom takich niespodzianek, żeby wkładać od razu moduły obsługujące "wszystko" zawsze dają wystarczające minimum
                                W sumie to wiedziałem, że raczej tak nie robią, ale po cichu liczyłem, że z okazji perturbacji w Japoni braknie im modułów midline i wpakują mi highline I może wcale nie byłem tak bardzo naiwny, bo jednak etka mówiła, że mam highline. Szkoda, że się to nie potwierdziło... no cóż.
                                moskwicz

                                Komentarz

                                • misiek^wro
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 8321

                                  #17
                                  moskwicz, mialem juz 2 przypadki tego, ze to co mowi ETKA a co mowi VCDS skaner to dwa rozne swiaty
                                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                  Komentarz

                                  • Enriquez
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 7685
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    Etka chyba mówi tylko to, co należy włożyć jak się zepsuje.
                                    Pozdrawiam
                                    Marcin

                                    Komentarz

                                    • moskwicz
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 42

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Enriquez
                                      Etka chyba mówi tylko to, co należy włożyć jak się zepsuje.
                                      I chyba jest tak jak piszesz. Sprzedawca akcesoriów i części w ASO powiedział mi, że moduł z końcówką H zastapił moduł z końcówką C, stąd prawdopodobie etka podpowiadała H.

                                      Ale ja nie o tym chciałem... No więc mam działającą kierownicę wielofunkcyjną I wyjdzie jednak sporo taniej niż gdybym ją zamówił w salonie.

                                      Sytuacja. Zamówiłem Octavię Ambiente z maxidotem, tempomatem i pakietem Dynamic. Bardzo chciałem mieć kierownicę multifunkcyjną (bo tak sobie ubzdurałem), ale stwiedziłem, że dopłata 2,3 tyś zł to lekka przesada (potem dostałem ofertę od dilera za 2,1 zł). Poprosiłem sprzedawcę, u którego zamawiałem auto, aby w momencie, w którym auto pojawi się w salonie o sprawdzenie jaki mam moduł kierownicy. Sprawdził (jak się potem okazało w etce) i poinformował, że to 5K0-953-569-H. Zacząłem szukać w necie i wszystko wskazywało, że mam szczęście i mój moduł obsłuży kierownicę multifunkcyjną. W salonie bez problemu zgodzili się na zamontowanie (za friko) dostarczonej przeze mnie (kupionej u Miska^wro) kierownicy, oczywiście z przełożeniem poduszki z zamontowanej oryginalnie kierownicy (trójramienna skórzana). Kierownica miała obsługiwać radio oraz komputer.
                                      Po próbie wykonanej w w przysalonowym ASO okazało się, że nie łapie więc zrobili skan VCDSem i okazało się, że sterownik to jednak 5K0-953-569-C. No więc sprawdzili w swoim kompie... nie obsługuje multifunkcji. Aby sprawdzić czy to nie wina kierownicy przełożyli testowo z jakiegoś Supeba moduł 5K0-953-569-B i wszystko zacząlo działać. Który jest rekomendowany na podmiankę do C? No właśnie 5K0-953-569-H. No to czas na decyzję, zmieniamy czy nie. Cena modułu 5K0-953-569-H w ASO to 810 zł. Co ciekawe moduł gorszy, czyli 5K0-953-569-C kosztuje ponad 1000 zł! Decyzja - wymieniamy, do tego dokładamy niezbędny kabel (130 zł w ASO), ale montaż za free.
                                      Dziś rano samochód zawieziony do ASO, wieczorem odebrany i wszystko działa jak miało działac Lewa rolka: włącza radio, robi "mute", reguluje głośność, przyciski po lewej stronie zmieniają na kolejna lub poprzednią zaprogramowaną stację, podonie obsługują CD. Prawa strona... działa! Guzik z okręgiem ze strzałek (ten gdzie często jest też słuchawka telefoniczna) zmienia żródła dźwięku z radia na cd i na odwrót. Guzik pod spodem (zgięta strzałka) uruchamia menu maxidota, prawa rolka, przewija menu maxidota i służy za guzik ok oraz zmienia rodzaj pamięci (z 1 na 2 i 2 na 1). Podświetlnie guzików i klakson działa! Nie było potrzeby wymieniać manetki zespolonej, która u mnie pierwotnie obsługiwała tempomat (lewa) i komputer (prawa). Teraz manetka obsługuje tylko tempomat, natomiast guziki do obsługi komputera stały się nieaktywne.
                                      Pełnia szczęścia

                                      No więc ile to kosztowało. Kierownica nówka sztuka 470, kabel 130 (w ASO), moduł 810 (w ASO), razem 1410 zł, robocizna free, tzn w ramach kupna auta. Sporo... ale pozostały mi do sprzedania: nowiutka nieużywana kierownica trójramienna skórzana, moduł zespolony obsługujący tempomat 5K0-953-569-C, kabel do podłączenia poduszki i klaksonu. Kilka dobrych stów pewnie za to wezmę... Myślę, że finalnie nie będzie tak źle... dam znać jak wyszło. Na dniach będą ogłoszenia w odpowiednim dziale, gdyby ktoś był zainteresowany.
                                      Plusy. Tak czy siak jest sporo taniej niż zamówić kierę w salonie. Wszystko działa jak chciałem. Brak problemu z gwarancją na elektrykę auta, wszystko odbyło się w ASO.

                                      Podziękowania, dla wszystkich którzy pomogli, w szczególności dla Miska^wro (który i pomógł i dostarczył super kierownicę).

                                      Konkluzje:
                                      - etka nie zawsze powie Wam co macie w aucie, czasem jest tam zupełnie co innego
                                      - w octaviach z tego roku montowane są już chyba zawsze moduły zespolone i manetki zespolone - nie taki jednak diabeł straszny
                                      - modul 5K0-953-569-C to moduł zespolony midline obsługujący komputer (maxidota) oraz tempomat
                                      - moduł 5K0-953-569-B - moduł zespolony highline obsługujący komputer (maxidota), tempomat oraz kierownicę multifuncyjną
                                      - moduł 5K0-953-569-H to moduł zespolony highline (zastępujący moduł C) obsługujący komputer (maxidota), tempomat oraz kierownicę multifuncyjną - koszt takiego modułu w ASO to na dzień dzisiejszy 810 zł (co dziwne moduł z końcówką C jest droższy i kosztuje ponad 1000 zł)

                                      ...ale się opisałem! Mam nadzieję, że ktoś skorzysta.
                                      moskwicz

                                      Komentarz

                                      • misiek^wro
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 8321

                                        #20
                                        moskwicz, dobry opis
                                        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                        Komentarz

                                        • piotrcar
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 641

                                          #21
                                          a czy moj modul obsluzy kierownice.ma calkiem inny numer niz te podane.1k0 953 549 cp
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          Komentarz

                                          • misiek^wro
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 8321

                                            #22
                                            Nie, bo to midline.
                                            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                            Komentarz

                                            • blackpw
                                              Ambiente
                                              • 2011
                                              • 131

                                              #23
                                              Zamieszczone przez moskwicz
                                              Konkluzje:
                                              - etka nie zawsze powie Wam co macie w aucie, czasem jest tam zupełnie co innego
                                              - w octaviach z tego roku montowane są już chyba zawsze moduły zespolone i manetki zespolone - nie taki jednak diabeł straszny
                                              - modul 5K0-953-569-C to moduł zespolony midline obsługujący komputer (maxidota) oraz tempomat
                                              - moduł 5K0-953-569-B - moduł zespolony highline obsługujący komputer (maxidota), tempomat oraz kierownicę multifuncyjną
                                              - moduł 5K0-953-569-H to moduł zespolony highline (zastępujący moduł C) obsługujący komputer (maxidota), tempomat oraz kierownicę multifuncyjną - koszt takiego modułu w ASO to na dzień dzisiejszy 810 zł (co dziwne moduł z końcówką C jest droższy i kosztuje ponad 1000 zł)

                                              ...ale się opisałem! Mam nadzieję, że ktoś skorzysta.
                                              Skorzysta !!
                                              Dzięki za opis. Ja czekam na info z salonu na temat manetek (zespolone lub nie i za ile) w moim Mincie z tego roku. Jeśli kupię u nich manetki, to za free zamontują mi i aktywują kompa + tempomat. Wstępnie skanowali sprzęt (wyświetlacz, moduł w kolumnie kierownicy) i wychodzi na to, że jest to to samo co w Octavii Tour z kompem (nie znam jednak dokładnie oznaczeń). Prawdopodobnie wystarczy wymienić manetki i poklikać w komputerze

                                              Gdyby jednak moduł był do wymiany, to pomyślę nad midline (komp + tempomat).
                                              Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
                                              Jest: starszy diesel na B.

                                              Komentarz

                                              • anthrax
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 137
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                moskwicz świetny opis tylko.....brakuje w nim kilku zdań o taśmach. One też są różne. Czy idąc Twoim tokiem rozumowania te literki C,B i H pełnią podobne funkcje jak w module?
                                                pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • moskwicz
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 42

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez anthrax
                                                  moskwicz świetny opis tylko.....brakuje w nim kilku zdań o taśmach. One też są różne. Czy idąc Twoim tokiem rozumowania te literki C,B i H pełnią podobne funkcje jak w module?
                                                  pozdrawiam
                                                  Czy mówiąc o taśmach miałeś na myśli kabel łączacy kierownicę z modułem kierownicy? Jesli tak to coś tam wspomniałem w tekście, że trzeba go wymienić, ale mogę opis rozbudować

                                                  Natomiast nie jestem pewnien czy dobrze rozumiem Twoje drugie pytanie. Czy pytając o literki (C,B,H) pytasz o oznaczenia na kablach?
                                                  Wydaje mi się, że na nich nie ma analogicznych oznaczeń jak na modułach. W moim przypadku moduł kierownicy z końcówką C był połączony z kierownicą kablem o oznaczeniu fabrycznym 1K0.971.584. Natomiast nie wiem niestety jaki kabel mam teraz... Spróbuje sprawdzić na fakturze, może jest coś napisane.
                                                  moskwicz

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...